Hakkımda

6 Ekim 2011 Perşembe

LYONESS SIK SORULAN SORULAR

1. Lyoness’e nasıl kaydolabilirim?

Lyoness üyesi olabilmeniz için birden fazla olanağınız var. Mevcut bir Lyoness üyesi
tarafından da kaydınız yapılabilir veya 
bir Lyoness anlaşmalı işyerindeki formu doldurarak da kayıt olabilirsiniz. Kaydınız 
tabii ki ücretsizdir. İnternet üzerinden 
kayıt olabilirsiniz ama şu an Türkiye de daha izin verilmemektedir.Bellirli bir üye 
sayısına ulaşıldığında bu sistem açılacaktır. 
Şu an bir Lyoness üyesinden alacağınız formu doldurarak kayıt olabilirsiniz.
Danışmanınız bu konuda size yardımcı olacaktır.



2. Lyoness Cashback kartımı nasıl alırım

Lyoness üyesi olarak kaydolun ve birkaç gün içerisinde hoşgeldin paketiniz ve size 
özel Cashback Card Blue kartınız
size gönderilsin

3. Lyoness ile alışveriş yapmak bana hangi
avantajları getirir?

Lyoness anlaşmalı işyerlerinden yaptığınız tüm alışverişler ve tüketimler
için, alışveriş tutarının % 1-2’si ödeme hesabınıza kaydedilir. 
Bu birikim 10 €’luk bir tutara ulaşırsa, bu tutar özel banka hesabınıza 
nakit para olarak geçer. Ayrıca tavsiye ettiğiniz her
Lyoness üyesinin alışverişlerinden de arkadaşlık bonusu kazanırsınız. 
Detaylı bilgiyi “Lyoness ile böyle kazanırım“ ve “arkadaş tavsiyesi“
menülerinden bulabilirsiniz


4. Lyoness avantajlarını hangi işyerlerinde
yaşayabilirim?


Uluslararası 16.000’den fazla anlaşmalı işyeri Lyoness fikrini paylaşmaktadır. 
Bu sayı gün geçtikçe artmaktadır! Tanınan anlaşmalı
işyerlerinin özetini burada bulabilirsiniz

5. Lyoness Web sayfasına nasıl giriş yapabilirim?

Başarılı bir kayıttan sonra giriş bilgileriniz size ya e-mail ile ya da 
SMS olarak gönderilecektir

6. Lyoness üyeliği ücrete tabi midir?

Hayır. Lyoness üyeliği tamamen ücretsizdir

7. Lyoness’e girmek için asgari bir yaş var mıdır?

Başarılı bir kayıt için 18 yaşını doldurmak gereklidir

8. Lyoness Cashback kartta hangi bilgiler kayıtlıdır?

Sizin şahsi barkodunuz

9. Lyoness Cashback kartım ile nakit param 
olmadan ödeme yapabilirmiyim?


Hayır. Cashback kart sadece ödemeleri hesaplamak için, yapmış olduğunuz 
alışverişlerin kaydını tutar. Lyoness Cahsback kartı bir 
ödeme aracı değildir.

10. Hangi özel bilgileri vermem zorunludur?

Kayıt için isim, adres, doğum tarihi ve cep telefonu numarası girmek yeterlidir.




Lyoness Onlıne-Alışveriş ile ilgili Sorular


1. Çevrimiçi Alışverişte Lyoness ile nasıl para iadesi 
alırım?
www.lyoness.com.tr adresine giriş yapın ve Tüccar Arama üzerinden uygun olan 
Çevrimiçi Mağazayı arayın. Arzu ettiğiniz Lyoness Partner
Mağazayı bulduğunuzda Tüccar Logosu’na veya „Çevrimiçi Mağazaya“ butonuna tıklayın. 
Seçilmiş olan mağaza yeni bir pencerede açılır ve 
artık olağan şekilde, ilgili Partner Mağaza’nın Kullanım Koşulları kapsamında, 
alışveriş yapabilirsiniz. Çevrimiçi Mağazaya Lyoness’in internet
sayfası üzerinden girdiğiniz için Lyoness Müşterisi olarak tanınırsınız ve böylece 
alışverişiniz kaydedilebilir ve geri ödemesi yapılabilir. 
(Uyarı: Çevrimiçi Alışveriş’te, kimi istisnalar hariç, genel olarak net ürün değeri
üzerinden geri ödeme hesaplanır. Bunun dışında çoğu
durumda nakliyat, ambalaj veya işlem giderleri geri ödemenin dışında tutulmuştur.)

Alışverişiniz ilgili değiştirme ve teslim süreleri dikkate alınarak tamamen gerçekleşir 
gerçekleşmez alışverişinize geri ödemeniz geri 
ödeme hesabınıza alacak olarak kaydedilir. Geri ödeme hesabınızda 220,00 TL’nin 
birikmesiyle paranız banka hesabınıza nakit olarak aktarılır

2. Lyoness üzerinden nakit para bonusumu alabilmek
için Çevrimiçi Alışveriş’te neye
dikkat etmeliyim?


Sistem tarafından Lyoness Müşterisi olarak tanınabilmeniz ve alışverişinizin 
kaydedilip geri ödemeye konu olabilmesi için tarayıcınız,
Anti-Spyware programınız ve Anti-Virüs Programınız cookielere izin vermeli.
Çevrimiçi Mağaza’da alışverişiniz sırasında tarayıcınız AdBlocker 
(Reklam Engelleyici) veya Script-Blocker (Skript Engelleyici) de kullanmamalı.
Bu konuda yardıma ihtiyacınız olması halinde Lyoness 
Service Center başvurun.

3. Alacak bakiyeyi Lyoness Geri Ödeme hesabımda 
görmem ne kadar sürer?

24 içinde alışverişiniz Size ait Lyoness Çeverimiçi Ofis’te “Alışverişlerim”/“
Açık Alışverişler” menüsünde gösterilir. Alışverişiniz ilgili değiştirme 
ve teslim süreleri dikkate alınarak tamamen gerçekleşir gerçekleşmez alışverişinize
geri ödemeniz geri ödeme hesabınıza alacak olarak
kaydedilir. Ürünün ne kadar çabuk teslim edilmiş olmasına, veya Sizin müşteri 
olarak ödemenize bağlı olarak toplam işlem süresi duruma 
bağlı olarak 90 gün kadar sürebilir. Alışverişi ne kadar çabuk tamamlarsanız, 
o denli çabuk şekilde Nakit Paranız hesabınıza geçer!
4. Çevrimiçi Mağaza’ya Lyoness üzerinden girmeyi 
unuttum. Yine de geri ödememei
alabilir miyim?


Alışverişinizi sonradan takip etme imkanı olmadığı için bu maalesef mümkün değildir.
5. Çevrimiçi Alışveriş Partneri’ndeki alışverişimi 
bonus çeklerle ödeyebilir miyim?

İlgili Çevrimiçi Alışveriş Partneri’nin elde edildikten sonra Çevrimiçi Alışveriş için 
kullanılabilecek olan bonus çek sunması halinde tabii ki 
bunlarla ödeme yapabilirsiniz ve tüm fatura tutarı üzerinden geri ödemenizi alırsınız.


Çevrimiçi Alışveriş Partnerlerimizden birinin bonus çekini reklam hediyesi olarak 
elde etmeniz halinde bunu her nekadar ödeme için
kullanabilseniz de, Lyoness yalnızca bonus çek değerinin düşülmesinden sonra
kalan tutar üzerinden geri ödeme yapar.

Örnek olarak, eğer 220,00 TL değerinde ürün sipariş edip, bunun 33,00 TL’sini bonus
çeklerle ödemişseniz, klan tutar olan 187,00 TL için
geri ödeme yapılır. Tüm faturayı reklam hediyesi olarak elde etmiş olduğunuz bonus 
çeklerle ödemeniz halinde geri ödeme yapılmaz.


6. Alışverişim için neden geri ödeme yapılmadı?

Partner Mağaza’nın ilgili değişim ve teslim sürelerine bağlı olarak alışverişinizi 
tamamen gerçekleşmesi, icabında 90 güne kadar, 
farklı sürmektedir.

Lütfen şikayetlerin yedi gün zarfından derhal bildirilmek durumunda olduğuna 
dikkat ediniz. Daha sonra gerçekleşecek olan şikayetler
Çevrimiçi Mağazalar tarafından dikkate alınmamaktadır. Sorgunuzu çabuk 
cevaplayabilmek için lütfen bize faturanızı, nihai ödeme tutarı
dahil, dijital şekilde en kısa sürede gönderin.

Tarayıcınız, Anti-Spyware programınız ve Anti-Virüs Programınız cookielere izin 
vermediği için alışverişinizin kayda geçirilememiş
olması mümkündür. Çevrimiçi Mağaza’daki alışverişiniz sırasında tarayıcınız 
AdBlocker (Reklam Engelleyici) veya Script-Blocker
(Skript Engelleyici) de kullanmamalı. Buna ek olarak, Lyoness Explorer penceresini 
alışverişiniz sırasında kesinlikle açık tutunuz. 
Lütfen bu yönde ayarlarınızı kontrol edin veya bu konuda ilave yardıma ihtiyacınız olması 
halinde Lyoness Service Center başvurun


7. Siparişim niçin Alışverişlerim“ alanında gösterilmiyor?

Normal şartlar altında 24 içinde alışverişiniz Size ait Lyoness Çeverimiçi Ofis’te 
“Alışverişlerim”/“Açık Alışverişler” menüsünde gösterilir.

Tarayıcınız, Anti-Spyware programınız ve Anti-Virüs Programınız cookielere izin vermediği
için alışverişinizin kayda geçirilememiş olması 
mümkündür. Çevrimiçi Mağaza’daki alışverişiniz sırasında tarayıcınız AdBlocker 
(Reklam Engelleyici) veya Script-Blocker (Skript Engelleyici) 
de kullanmamalı. Lütfen bu yönde ayarlarınızı kontrol edin veya bu konuda ilave yardıma
ihtiyacınız olması halinde Lyoness Service Center 
başvurun.


8. Giriş’ten sonra neden devamlı dışarı yönlendiriliyorum?
www.lyoness.com.tr alanı için cookielere izin verilip verilmediğini, veya cookilerin
muhtemel olarak tamamen deaktive edilmiş olup 
olumadığını tarayıcınızda kontrol edin. Çevrimiçi Mağaza’daki alışverişiniz sırasında 
tarayıcınız AdBlocker (Reklam Engelleyici) veya 
Script-Blocker (Skript Engelleyici) de kullanmamalı. Anti-Spyware ve Anti-Virüs 
Programları da sorunlara neden olabilir ve cookieleri bloke 
edebilir. Lütfen, bu yönde ilgili programların ayarlarını kontrol edin
Bu sorunların devam etmesi ve bu konuda ilave yardıma ihtiyacınız olması halinde
Lyoness Service Center
veya Internet Tarayıcı Talimatımızı kullanın.

9. Lyoness geri ödememi nasıl hesaplar?
Çevrimiçi Mağazaya bağlı olarak alışverişinizin geri ödemesi ya net ürün değeri veya
brüt ürün değeri üzerinden bonus çekler, gönderi 
giderleri ve işlem ücretleri düşüldükten sonra hesaplanır. Hangi mağazanın hangi 
değeri hesaplamaya esas olarak aldığını Ayrıntılı Satıcı 
Tanıtımı’nda görebilirsiniz. Burada geçerli olan, uluslararası Partner Mağazaların aksi 
halde farklı vergi katsayılarını dikkate almak
durumunda kalmalarından dolayı çoğunlukla net ürün değeri üzerinden geri ödeme 
yaptıklarıdır.

10. Online Alışverişimi eğer diğer ülke mağazalarımdan
yaparsam yinede geri ödeme 
yapılıyormu?

Her Müşteri kendi bulunduğu ülke dışındaki ülkelerden Online Üye Firma araması 
yaptığında, alışveriş imkanıda olmakta. Yalnız genelde
Online Üye Firma ve Lyoness arasındaki anlaşma listelenmiş olduğu ülkede geçerli. 
Bazı mağazalar sadece bir ülke listesinde bulunmakta,
bazıları ise birçok ülkede listelenmiştir.
Bunun sebebi bazı Online Mağazaların belirli ülkelerde temsilciliklerinin bulunmamasından 
veya o ülkedeki satış ve pazarlama lisansının 
başka firmalarda olmasından ve kendilerinin faaliyette olamamasından yada faaliyette 
olanlarla henüz anlaşma yapılmamış olmasından 
kaynaklanmaktadır.
Örnek olarak Ottoversand.at Avusturya menşeili bir Firma ve kendi içsel politikalarından
dolayı sadece Avusturya’ya hizmet verebilmekte.
Bununla beraber Alman Firması Otto.de sadece Almanya’da faaliyet göstermekte.

Genel olarak yönetmelik çerçevesinde geri ödeme gerçekleşiyor – Alışveriş tutarından 
Alışveriş Çekleri, İndirim, Gönderi ve İşlem masrafları 
düşüldükten sonra – ilgili Online Mağaza yaşadığınız ülkeye gönderi yapıyorsa geri
ödeme ile ilgili herhangi bir sorun oluşmuyor.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder